mandag 10. august 2009

GODT


Det skal bli godt
å komme tilbake
godt å bli sett
godt å senke skuldrene
godt å få snakke
godt å trekke pusten
naturlig.

Det skal bli godt
å komme videre
godt å føle trygghet.
Føle seg trygg
slik at en kan få roen tilbake.

Det skal bli godt
å puste
puste dype drag
ikke høyt oppe i skuldrene
men
langt ned i lungene
godt å slippe taket.

Det skal bli godt…
GODT
Det skal bli godt
med trygge kjente omgivelser.
Øyne som ser
et håndtrykk
klapp på skulderen
en klem
Bli sett.

Det skal bli godt
å komme videre.
Det skal bli godt
å ikke være alene.
Og ikke gjøre noe
om det kommer en tåre.

Det er jo slik vi er,
mennesket.
Mange sider
ikke svart hvitt
eller bare en regnbue.

Jeg ønsker meg videre
sterkere
visere
varmere
tøffere
tålmodigere
glimtet som forteller at jeg er hjemme
i god stand.

Jeg ønsker meg selv godt!

1 kommentar:

  1. Takk for inspirerende ord! Kjempeflott-traff meg midt i hjerte og sjel. :D

    SvarSlett